Sepiaskal

Jeg var i Helsinge igår, for at blive klippet (mit hår er blevet pænt ^_^), og gik i den forbindelse en tur forbi Bonnien der ligger i hovedgaden.

Ved et tilfælde opdagede jeg at de havde nogle ret store sepiaskallier liggende, og så forhørte jeg mig lige om prisen.
Første pris lå på 35, men fyren sagde at hvis jeg skulle have nogle stykker, kunne jeg muligvis få dem billigere.
Så jeg fik 15, til 18 kroner stykket - helt fint med mig ^_^

De er ret store - 20-30 cm.
De er et glimrende kalktilskud, og selvom ikke alle chinchillaer er lige begejstrede for dem, er vores rigtig glade for dem.
Problemet er bare, at jeg som regel kun kan finde de der små udgaver, der er sat metal i. Metallet ser ofte ud til at være en smule rustent, og har derfor lavet rustfarede pletter på skallerne. Det er ikke noget der virker videre sundt, og de er næsten umulige at montere ordentligt på buret, uden dyrene kan hive dem af. Ud over det, koster de en mindre bondegård, og det virker lidt idiotisk at give penge for noget, hvor det man formentlig betaler mest for (metallet til montering), skal hives af, før de kan bruges.

Avifauna.dk har godt nok sepiaskaller, men det bliver hurtigt dyrt at få tilsendt ting, så det er meget lækkert at jeg har fundet nogen selv :)

Kommentarer