Mutations opdræt


Jeg overvejer lidt at begynde at gå efter specifikke mutationer i avlen.
Jeg er igen tilbage ved at sætte Madonna med en Homo Tan Ebony, når hun bliver ældre. Det ville passe mig meget godt at avle efter std. men på det plan jeg/vi avler, er der ikke gode muligheder for at komme af med dyrene - desværre. Det ville ellers være sjov at have noget lys standard.
Nå, men jeg overveje at koncentrere mig om Wilson White, Beige og Ebony. Dvs. at jeg egentlig kun vil hive dyr ind i beige, og hvad der måtte af blandinger inden for beige, ebony og WW.
Jeg kunne især godt tænke mig at få nogle rigtig flotte chokolader frem. Det kunne være at vi på et tidspunkt skulle hive et nyt par ind, der ikke er beslægtet med vores nuværende dyr. I så fald ville det nok blive noget ebony og noget pw uden TOV i linierne. Så ville det blive muligt at krydse over med vores egen avl, og på den måde blive mere målrettet.
Det ville så bare betyden en væsentlig forøgelse af betsanden... Og det kræver jo plads. Plads vi ikke har, og jeg ikke er sikker på at vi får inden for en overskuelig fremtid...

Nå, men det er ihvertfald en plan :)

Kommentarer