One Hit Wanda

Så er der kommet en fin lille pige :)
Jeg har ikke fået vejet hende endnu, men hun har en okay størrelse.
Hun er Medium Ebony, så der er ikke noget beige med denne gang. Jeg burde dog få taget et billede af hende, for jeg har en mistanke om at hun måske er TOV. Jeg synes hun virker utrolig mørk over ryggen og i hovedet, og er meget lys på bugen. Men hun er ikke std.

Der ud over overvejer jeg lidt navnet One Hit Wanda.
Egentlig burde Mini have heddet det, men det virker lidt sent at omdøbe hende, og officielt hedder hun også Nebri :)
Men hun bliver ved med at give 1 unge fra sig af gangen. Dette er kuld nr. 3 med en enkelt unge.

Nu hvor Mini ikke kan få navneforandring, ville det være oplagt at kalde den lille det.
Og "Wanda" er med fuldt overlæg. Så bliver det mere pige.

Det her med kuld på en enkelt unge, har desuden fået mig til at tænke.
For at være helt ærlig foretrækker jeg at der er 2 unger af samme køn. Det gør det nemmere når de skal ud til deres nye hjem. Men på den anden side. Hvis man fik lavet en linie med dyr der overvejende gav 1 unge fra sig, ville problemet med en alt for mange chinchillaer formentlig formindskes en del. Men det ville naturligvis kræve en større indsats fra alle de mere seriøse hobby opdrættere...

Kommentarer