Mini er gået bort

Jeg har ikke skrevet her inde længe, fordi overskuddet simpelthen ikke har været til det.

Mini har været syg rigtig længe.
Hun var endelig begyndt at tage på i vægt, og gik fra ca. 440 til 470g.
Desværre fik hun en forstoppelse, og mistede de 30 gram igen. Herefter så alt ud til at være som det skulle, men nærmest fra den ene dag til den anden, røg vægten ned på 400g.

400g behøver ikke være et problem, det kommer an på hvad dyret normalt vejer. For en chinchilla på 600-650g i normalvægt, er 400g ikke godt, og hun var faktisk kun skind og ben.

Vi blev enige om at hun skulle aflives, men den morgen jeg skulle ringe, lå hun død i buret.
Det er både godt og ondt. Jeg er ked af at jeg ikke fik hende aflivet før, men på den anden side, hader jeg at skulle have dyr med til dyrlæge for at aflive dem, så er det bedre at de er hjemme, så situationen ikke er helt så stresset.

Mini bliver nu obduceret. Jeg tror hun har haft kræft.

Kommentarer