Hængekøje/tunnel i hamp/hør

Jeg skulle have nået ting i dag, men havde brug for at slappe lidt af i hovedet...
I går kom der stof hjem fra myrsale.dk og det blev så lige vasket en tur i maskinen på 40 med noget uld/silke vask og noget øko oliven vaskemiddel jeg har fået fra sneglehuset.com en gang.
Her lærte jeg så, at det var en fejl at vaske det uden at sy enderne. Det tog lidt tid at klippe stoffet fri fra vildfaren tråd.

I dag var det så tørt, og jeg fik lavet den her, af hamp/hør stoffet.
 Det er klart det blødeste af de tre stoffer. Ramie stoffet er meget finere i trådene end hamp/hør og brændenælde, men en anelse mere stift end hamp/hør. Brændenælde er det groveste af materialerne og med tykkere tråde end de to andre.


Speedy er ikke utilfreds, men jeg kunne ikke få hende til at hoppe ind i posen til et billede, hun ville kun sidde oven på den og gnaske lidt i den. Det bliver spændende om det får den ædt eller om de faktisk får den brugt.

 Der er ikke brugt noget mønster. Den er løst baseret på en tunnel jeg har fra hammockyhammocks.co.uk hvor den ene karabinhage mangler, og jeg lige skal have syet den på igen. Her er køjen vendt den modsatte vej af det første billede, og den falder noget mere sammen i den ende, så jeg skal helt klart have lavet noget mønster jeg kan bruge. Jeg klippede bare ud og syede sammen.

Karabinhagerne er fra div. køjer dyrene har ædt gennem tiden. Men samtlige af de gamle har været i polar fleece, og tanken var som nævnt i ældre indlæg, at lave noget gnave- og miljøvenligt. Og jeg kan faktisk meget godt lide at farverne ikke er så prangende. Det passer ind med resten af buret.

Jeg har en del andre ting jeg skal have lavet her hjemme, i forbindelse med noget housewarming og fødselsdag i næste måned, men jeg skal helt klart også lave tilsvarende tunneller i de andre stof typer! Jeg har stadig hængekøjer i fleece, og bliver ved med at bruge dem, til de ikke kan mere, så bliver de stille og roligt skiftet ud.

Kommentarer