Æblejuice

Så har dyrene fået æblejuice.
Det kan nok diskuteres hvor sundt det er at give æblejuice, på grund af alt sukkeret, men de får det alligevel med mellemrum. Rosiner er formentlig lige så usunde. Det er noget med at sukkeret krystallisres når frugt tørres. Det er den form for sukker der er usundt, så det er egentlig lidt spøjst at man fodre så meget med tørrede ting, når sukker skulle være meget usundt for chinchillaer.

For mere info om kost, kig her.

Nå, men de har som sagt fået æblejuice her i nat.
Kriller var vild med det. Så vild at han ikke ville give slip på glasset igen...
Jeg havde hældt det op i et glas til mig selv, men lod af dyrene der ville, smage først.
Minipiv var mere interesseret i at undersøge glasset, og hoppe ud af buret, end hun var i juicen.
Fnug så ikke ud til at have noget imod lugten, men var uinteresseret. Thea fik lige smagt på det, men virkede ikke interesseret.
Bisse var vild med det. Ikke at det kommer bag på mig. Han vil æde alt han kommer i nærheden af... Især hvis de indeholder store mængder sukker ;)
Og så drak Mystique sørme også af det. Det kom til gengæld en smule bag på mig.

Så det må vi prøve en anden gang :)

Nicholas har fortalt mig at Pixy også har fået æblejuice idag, med en smupe paraffinolie i.
Hun har en del problemer med maven for tiden. Hun har formentlig en smule forstoppelse. Olien virker ihvertfald. Men jeg har hende også mistænkt for ikke at spise helt nok, selvom Nick siger at hun spiser som hun plejer.
Pt. kommer hun ihvertfald ikke til dyrlæge, hvis vi selv kan klarer det. Hun stresser som en gal når hun ryger til dyrlæge, og det er simpelthen synd, hvis det ikke er strengt nødvendigt.

Kommentarer