Jupiter, fremtiden og lidt kreativitet

Det gik hverken værre eller bedre, end at vi måtte få Jupiter aflivet. Kindtænderne i undermunden var vokset ind over tungen. Han fik en sprøjte til at sove på, og faldt nærmest i søvn med det samme. Jeg kunne slet ikke overskue at være der, da han skulle aflives, så jeg gik ud, da han blev endeligt aflivet.
Mine forældres hund var blevet aflivet dagen i forvejen, pga en meget aggressiv kræftform, der sad i det bløde væv i mundhulen. Så der var lige lidt for meget aflivning oven i hinanden, til at det var rigtig sjovt.

Jeg har gået og tænkt meget over hvad vi så skulle gøre. Jeg har faktisk allerede været ude lure lidt på hanchinchillaer med et par år på bagen.
Men nu bliver det formentlig sådan, at jeg om et årstid +/- finder mig en beige han ved en pelsfarmer. Så kan jeg sætte ham sammen med Madonna og Elvira, og jeg håber at der på den måde kan komme en bedre pelskvalitet ind over hos dyrene.

Så sidder jeg og leger lidt med nogle projekter på sidelinjen. Jeg har haft mine problemer med DCKF, og er faktisk stadig lidt ambivalent ved dem, over visse ting, da jeg føler at jeg har fået nogle uberettigede ting i hovedet, og at jeg har været med til ting, jeg ikke er blevet krediteret for (og aldrig har bedt om at blive krediteret for), hvor andre har været meget hurtige til at melde ud, at det er dem der har lavet de her ting, men de har glemt at nævne, at de ikke har lavet det alene. Det ligger desværre ret dybt i mig, og jeg har svært ved at give slip på sådan noget.
Men hvor om alting er, sidder jeg nu og leger lidt med nogle foldere, som ryger til DCKF. Om de så får brugt dem, må tiden jo vise :)
Jeg har også fået skrevet det meste af forhistorien på DCKF ned. Det var ret sjovt at researche på udviklingen af chinchilla klubber og foreninger i Danmark.
Der er dog også et andet projekt, jeg arbejer på. Jeg har altid gerne ville udgive en bog om chinchillaer, på dansk. Men udviklingen sker så hurtigt, og der kommer så meget ny viden til hele tiden, at mange ting lynhurtigt bliver forældet, så i stedet prøver jeg at arbejde på noget online halløj. Der er en anden der er med inde over, men hun må selv fortælle om det, når hun en gang får tid, lyst og overskud til det ;)

Kommentarer