Lidt billeder + farve forvirring


Lille Elvira blive større og større, og får mere og mere personlighed. Lige for tiden er hun ikke helt med på at jeg håndtere hende, så hun sidder og hvæser af mig, hvis jeg prøver at løfte hende. Vi er derfor gået igang med en omgang guf terapi, der forhåbentlig får hende på bedre tanker.

Kvaliteten er ikke helt i top, men her ser hun overhovedet ikke TOV White Ebony ud, det ser slet ikke ud som om der er noget hvidt i hende - GAH.
Det er ikke fordi jeg egentlig har noget imod, hvis der ikke er hvidt i hende, og det er et eller andet sted også lidt ligemeget, da jeg som nævnt i en tidligere skrivelse her inde, vil have en beige han. Men det er godt nok noget frustrerende, at jeg ikke er 100% sikker på hvad hun er.

Og hvorfor skaber det hele så en stor forvirring? Jo, Ebony og Velvet/TOV er aftegninger, og de er dominante. Ebony giver farve på maven, og Velvet giver den her mørke ryg, med lysere sider og hvid bug. Det hele går lidt ind og arbejder imod hinanden. Bugen er hvidlig, men en grumset/uren hvid, hvilket er et godt tegn på Ebony. Det kan dog også bare være en dårlig Velvet, men lige hér, med Elviras baggrund, er det med al sandsynlighed pga. Velvet genet.
Så har vi Wilson White. Den har den her irriterende egenskab, som gør at den virker vigende for andre dominante mutationer samt for Standard Grey. Den egenskab er det der giver hvide dyr, med grå eller beige plamager (formoder man, det er muligvis også et gen der giver pletter, der er med inde over her). Så for at have et TOV White Ebony dyr - der indeholder Standard Grey, Velvet, Wilson White samt Ebony - kan der i teorien være stort set intet synligt hvidt, pga. den måde generne indvirker på hinanden.

I sidste ende, kan det være at der skal unger til, før jeg er 100% sikker på hvad hun er. For hvis hun bliver sat på en Beige, og der kommer noget hvidt ud, så må det hvide komme fra hende. Men selvom der skulle være hvidt i, er der ingen garanti for at der kommer hvidt ud. Det snyder faktisk en del når de avler. For selvom der er en given sandsynlighed for en bestemt mutation, er der ikke nogen garanti for at det kommer ud. F.eks. er der (måske med undtagelse af Elvira her) kun kommet unger med  hvidt i, fra Madonna og Jupiter, selvom der kun burde være 50% sandsynlighed for hvide unger.

Og nu vi snakker om hvid, så har vi sørme Elviras mor her, Madonna.


 Eller rotten, om man vil, for hun er noget spidsnæset. Hun har en rigtig fin plet på højre bagben, men af en eller anden grund, nægter hun at posere fra højre side. Jeg fanger hende altid fra venstre, hvor hun ser helt almindelig Pink White ud.
Madonna er Hetero Pink White Ebony. Ved at sætte hende sammen med en Beige han, håber jeg at kunne få noget mere Pink White med pletter, der har en flot pels. Så jeg krydser fingre for, at jeg kan komme til at prøve at avle med min første trio, her om 10 måneders tid ca.


Kommentarer