Beige han chinchilla


Fredag d. 1. april sendte jeg en af mine transportkasser ud i den vide verden, og søndag d. 3 april kom den hjem med den fineste beige han fra Bering Chinchilla i Nordjylland.

Han er noget mørkere end på billederne jeg fik tilsendt af ham, og han har ikke den satinpels jeg havde håbet han måske ville have.
Det er fedt at han er mørkere, og satinpelsen var rent gætværk fra min side.

Han har været læge undervejs. Han blev afleveret første sted fredag, så kom han med til en hamsterudstilling lørdag, og kom først hjem søndag. Så han var noget bange, og rystede ligefrem ved håndtering. Siden har han fået ro, men vi har snakket med ham jævnligt. Han er ikke specielt begejstret for hele situationen, men falder mere og mere til ro. Han sprutter af os når vi åbner buret, men det er blevet meget bedre, og fra at stikke af når vi nærmede os buret, kommer han nu - meget forsigtigt - hen og ser på de guffer vi tilbyder.
Vejen til en hver chinchillas hjerte går gennem guf ;)

Han hedder Berings Chinchilla Kong Arne, og når han og Elvira bliver lidt ældre, skal han ind til Elvira og Madonna. Så håber vi de kan lave nogle skønne små unger.


Hans afstamnings kort glemte jeg at få med, så jeg håber det er havnet i mine forældres postkasse, da hende der havde ham med over til mig, bor tæt på dem.

Kommentarer