Anmeldelse: JR-Farms gnaverstænger

Gnaverstænger kan være en jungle at finde rundt i, og jeg synes ofte de er proppet med så meget korn, at jeg ikke vil tilbyde mine dyr dem.

JR-farms Grainless serie har også gnaverstænger, og i det store hele er jeg og dyrene ret begejstrede for dem. Det er en snack jeg altid har liggende, men den bliver kun tilbudt et par gange om året, fordi det er svært at styre hvor længe de har dem og hvor store mængder de får spist af dem.
Her ud over har de et generelt problem med tendens til at smuldre.
Til gengæld er jeg meget begejstret for at man skal binde dem op med natur-snor, der er lavet i noget græs, som dyrene også kan tåle at spise. De fleste andre gnaverstænger jeg har prøvet, har enten ståltråd eller plastik som ophæng, hvor ingen af dem er specielt optimale for de gnavelystne dyr jeg har.

At de er fra deres grainless serie betyder ikke, at der slet ikke er frø i, blot at der ikke er korn i som hvede, byg med flere.
De fås i flere forskellige varianter, og forsiden snyder en smule ifht mængden af det sjovere indhold såsom kornblomst og hibiscusblomster, som er et par af de typer der findes. Indholdsfortegnelsen kan findes på deres JR-Farms hjemmeside
Personligt foretrækker jeg at købe deres store variant med 4 stænger i en pakke, da man så får en af hver af deres varianter. Det er også muligt at købe de enkelte varianter med 2 stk. pr pakke.

Karakter:

Kommentarer