En upser

Egentlig skulle Pixy jo have været sammen med hvad der nu måtte komme ud af MiniPiv.
Naturligvis kunne jeg ikke holde mig på måtten, og faldt over den her alt for nuttede lille chinchilla, ved navn Toby.
Vi kan ikke rigtig have ham endnu, vi bliver nødt til at vente til vi er flyttet. Men ville ham, det ville jeg, så jeg blev også noget nedslået da Nick sagde nej.
Han tilføjede så, at vi kunne prøve at spørge Kristina (hende fra deedee.dk) om hun ikke ville passe ham et par mdr. til vi finder noget.
Jeg prøvede at skrive, men havde ikke regnet med noget positivt.
Som altid viser Kristina sig at være en rigtig lille helt, og kan godt have ham stående. Jublen vil ingen ende tage.
Nicholas håber lidt at hun vil beholde ham, mens Henrik, Kristinas mand, bestemt ikke mener at det skal blive noget permanent bekendtskak - hehe.


Helt brok-fri var Kristina dog heller ikke. Den fine lille herre hedder nemlig Toby. Kristina og Henriks søn hedder Tobias, og kaldes til daglig Toby, så det mener hun ikke er helt optimalt, hvilket jeg jo må give hende ret i. Det skal de nok få en masse spøjse oplevelser ud af.

Toby skulle være omkring 2 år gammel, og så er han standard grå.
Jeg har en forkærlighed for std. dyr, men vil ikke avle dem, da de næsten er umulige at få afsat, hvis man ikke har udstillingsegnede dyr.
Toby er meget lys, og det er bestemt ikke noget man er interesseret i til udstillinger. Her skal de gerne være så mørke i pelsen som muligt, med en så hvid mave som muligt.




Det er især den helt sorte snude, jeg er helt pjattet med. Nu kan billeder godt nok snyde, men smuk det er han altså i mine øjne.
Han og Pixy skal ikke have unger, de skal bare gå og være glade for hinanden.
Selvom Nick stritter en del når jeg snakker om det, bliver han "snippet" hvis Pixy accepterer ham.
Pixy er på ingen måde egnet til avl, og det er ham her formentlig heller ikke, han er ihvertfald uden stamtavle så vidt jeg ved.
Som tidligere nævnt ville det også blive et sandt helvede at komme af med unger, og jeg tror desværre ikke at vi kan overkomme meget mere end 8 dyr.
Jeg går lidt og planlægger at beholde en unge, hvis vi får en choko eller brown velvet fra MiniPiv og Kriller. Så kan vi ende med 10 dyr.
Hvis vi også skal have andre dyr, så er det lige før 10 chinchillaer er i overkanten.

Så her er Toby, vores nye lille upser >_<>

Kommentarer