Madonna og fremtidig avl

Madonna er ved at udvikle en lovlig spids næse efter min mening. Det betyder at jeg skal ud og lede efter en han med et mere baby-face agtigt udseende. Det vil gøre det hele en del nemmere, men han skal stadig helst ligge mellem 500-600 gram, og ikke komme over 700 gram.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg vil have en homo beige ebony eller en chocolate til hende.
Jeg er en sucker for chocolate, men dybest set tror jeg at homo vil passe bedre ind i opdrættet.

Jeg har efterhånden indset, at vi bliver nødt til at fokusere noget mere på specifikke mutationer, hvis vi vil gøre os håb om at få afsat unger i fremtiden.
Egentlig er jeg ret glad for de helt lyse grå mutationer, men det bliver simpelthen for svært at avle mod grå, og kan vel nærmest betegnes som et avls-selvmord hvis vi giver os i kast med det.
Der kan sagtens findes plads til nogle unger, men at finde plads til samtlige grå unger... Det kommer ikke til at ske.

Jeg er ikke sikker på hvor glad Nick er ved det, for han er helt vild med de all black ebonyer, men nu bliver der altså fokuseret på hhv beige og pw med TOV og ebony ind over.

Jeg har desuden bemærket at faktisk all black ebony dyr her hjemme, ser ud til at være meget spidse. Jeg er ikke sikker på hvad der er skyld i det, men kunne forestille mig at det er for besværligt at avle mod gode firkantede udstillings dyr i helt mørk ebony, da de kan være meget svære at få gode i farven.

Kommentarer