Ommer med flasker

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om de nye glasflasker.
Nogle gange virker de, andre gange gør de ikke. Det er ret frustrerende, at man ikke ved om ens dyr får vand eller ej.
Den lille flaske virkede næsten med det samme, men jeg tror jeg brugte 10-15 min på at få den store til at virke.
Nu vil den lille ikke virke, men den store virker fint.

Jeg er stadig begejstret over at de er lavet i glas, og tuden er ren metal. Her ud over skal de sættes på vha. en holder og en fjeder der går rundt om flaskerne. Dvs. at de sidder faktisk rigtig godt fast på bure. Ikke mindst fordi der er en rille i glasset, der passer til fjederen, så den ikke glider frem og tilbage. Flaskerne er desuden flade på den side der går ind mod buret.

Så alt i alt et rigtig godt monteringssystem, der passer på alle bure.
Men de dobbelte kugler i tuden, der skal hindre at flasken drypper, giver så bagslag i de her flasker.

Jeg undre mig over hvordan de kan bruges til mus og hamstere. Jeg ved virkelig ikke hvordan så små dyr skal kunne trykke to kugler bagud.

Kommentarer