Nye bure

Der er sket så meget på det sidste, at jeg hverken har haft tiden, lysten eller overskuddet til at få opdateret her inde (eller på Chinchis Univers for den sags skyld).

Men nu sker der noget, der ikke har med DCKF eller problemdyr at gøre (det skal jeg nok skrive om en anden gang).
Vi skal endelig have nye bure :)

Jeg regner med at de kommer til at blive 170cm høje 80 cm brede og 50 cm dybe.
Jeg ville egentlig gerne have haft dem 60 cm. dybe, men eftersom trådnettet er 100 cm bredt, går der mindre til spilde hvis de "kun" bliver 50 i dybden, og jeg slipper for at skulle argumentere for dybden over for min far.
Nå, men burene vil "kun" blive 140 cm høje, da de nederste 30 cm skal bruges til opbevaring. Her ud over er det altså også rart, at man ikke skal ned og rode på gulvet hver gang man skifter bur.

Burene bliver lavet på en sådan måde, at de kan deles på midten, så et bur bliver til 2 bure á 75x80x50.
Det kan være jeg lægger nogle billeder her ind af forløbet, men planen er at jeg vil lave en artikel til DCKF's blad, Chinchillabladet. Så der er grænser for hvor meget jeg lægger her ind.

Så det er hvad jeg skal bruge min weekend på :)
Det bliver super fedt med nogle nye bure :)

Kommentarer