Ny chinchilla

Jeg har jo siddet og ledt efter en lys Standard, men har måtte sande, at det jeg vil have, nok ikke er til at få, hvis der skal være en tavle med.
Jeg kunne helt sikkert godt selv lave dem, men ville formentlig ikke kunne få dem afsat.

Men jeg spurgte så på hvad lidt forskellige opdrættere havde af andre voksne dyr, og fik tilbudt ham her:
JPH Blue Keld... Han kommer nok til at gå under Blue her hjemme ;) Men er han ikke sød. Og så er han oven i købet lille. Bliver 1 år i denne uge, og vejer kun lige over 500 gram. Så han passer jo prefekt til Speedy, der også kun vejer lidt over 500 gram.

Nu kommer der så Violet ind, hvilket jeg egentlig ikke var helt vild efter at få ind i dyrene, da jeg ikke rigtig vil avle efter Violet, og jeg egentlig mener, at begynder man på recessive mutationer, skal man også bruge dem til noget. Men jeg har nu altid været ret glad for Violet, så nu får vi sådan en. Og jeg glæder mig.
Han har bare lidt små ører, men det kan min hun fint opveje for ;) Og så ser det også ud til at den lille fis har lidt krøl på halen, så hvis vi er heldige, kan vi få små chinchillaer med proptrækker hale, da min hun har tendens til at krølle halen.

Da Speedy er Homo TOV Pink White Ebony (med pletter), kan der komme følgende:
TOV Brown Ebony
Brown Ebony
TOV Pink White Ebony
Pink White Ebony.

Alle unger vil desuden bærer Violet, og der vil formentlig være mulighed for pletter på de Pink White dyr.

Så hvis man er til brun eller hvid, og gerne vil have oplevelsen af at have en rigtig chinchilla indenfor, med selvstændig personlighed og god naturlig størrelse, så er det helt sikkert noget der vil komme fra det her par.

Kommentarer