Giftige planter under Chinfo - Kost

Nu hvor vi har så godt gang i de spiselige planter, tænker jeg at vi også skal til at have lidt giftige planter ind. Det er så hyggeligt kun at skrive om de planter dyrene kan spise, men da jeg støder på en del planter de ikke kan spise, og det ofte kan være lidt svært at finde ud af hvad der er op og ned, tænker jeg at det er dobbeltarbejde hvis der sidder nogen læsere der ude, der også går og i finder planter, og skal tage stilling til at om der giftige eller ej.
Indlæg med giftige planter vil blive markeret med "GIFTIG" i overskriften. Her ud over vil der være dansk navn og videnskabeligt navn, som ved alle de øvrige planter.

Hvis du synes der mangler en bestemt plante, er du i øvrigt mere end velkommen til at skrive. Både til de ting de kan tåle, og det de ikke kan tåle.
I reglen planlægger jeg indlæg et par dage forud, når det lige slår mig at rende rundt og tage billeder, så det er muligt at det du søger, allerede har fået et indlæg, men jeg vil rigtig gerne høre fra dig alligevel.

Kommentarer