Blomster til haven - og dyrene

Så er det ved at være den tid på året hvor der skal sås, og her er min samling af planter til dyrene. Den består af katost, morgenfrue, kornblomst og solhat.
Mit største problem er, at jeg ikke helt ved hvor jeg skal gøre af det. Jeg har en plan med tingene, men det kræver at andre dele af haven bliver færdige, og det kan de ikke blive før det bliver markant varmere.

Jeg kunne godt tænke mig at få solhat over i mit bed med krydderurter, fordi jeg godt kan lide at der er noget der bryder med alt det grønne. Desværre har sneglene en forkærlighed for solhat, i hvert fald i min have, så de skal op i krukker e.l. for ikke at gå til.

Jeg har fået fat i lidt forskellige kornblomster, så der ikke kun er blåt. Og jeg har også en del forskellige solsikker, men jeg har samme problem med solsikkerne, som jeg har med solhat. Sneglene går simpelthen i dem for et godt ord. Det eneste jeg sådan rigtig gerne vil have fat i til i år, er rød kløver. Det er en en smuk plante, og den er god at tilbyde dyrene.

Man kan give mange andre blomster også, og til næste år vil jeg prøve at udvide sortimentet lidt. Jeg har allerede nelliker og roser i haven, som de også får af.
Sidste sommer lavede jeg nogle indlæg med forskellige planter de kan få, her er der også en del blomster.

Kommentarer