Oppe over

Nu er det i den grad oppe over med Mini.
For et par dage siden kunne jeg mærke at der er kommet mælk i min. 1 bryst, så der kan vist ikke være længe igen.
I morges var det min mor der så til dyrene, og hun sagde at Mini slet ikke ville komme frem. Jeg skyndte mig ind for at se - det kunne jo være der var kommet en unge - men det var der ikke.
Jeg prøvede at klø hende, det er hun altid glad for, når hun er drægtig, men det kunne jeg ikke få lov til. Jeg fik lov at mærke lidt på maven, og så løb hun væk.

Her ud over er hun ikke så madglad som hun har været det sidste par dage. Hos hunde siger man jo, at de går fra foderet dagen før, og jeg tror at Mini har valgt samme fremgangsmåde denne gang. Så jeg skal have ordnet et bur, og taget Christian fra.

Som altid kan jeg ikke rigtig mærke liv. Ungerne ligger meget stille i mine dyr tilsyneladende ;) Men det med brystet med mæl har jeg ikke prøvet før, så det er lidt sjov.

Nu må vi se om der er en unge i morgen.
Jeg krydser fingre for to, men der har kun været en i de forrige kuld.

Her ud over har vi et problem med, at Mini er lige lovlig villig.
Efter første kuld, ville jeg se hvordan hun tacklede det. Hun hoppede direkte op, og ville parres igen.
Så blev han taget fra, da kuld nr. 2 var lige ved at være der. Men modsat hvad jeg har prøvet før, blev hun parret 28 dage senere.
Dvs. at hun ikke har haft nogle rigtige pauser, og det er så kuld nr. 4 der kommer næste gang.
Det er ved at være tydeligt på hende, for hun har fået noget mindre sul på kroppen.
Så nu skal der noteres ned, og så bliver han hevet fra igen om 28 dage, så Mini kan få en ordentlig pause, og blive i lidt bedre stand igen.

Kommentarer