Lidt af hvert

Nå, jeg nåede de 4 indlæg i sidste måned - juhuu. Det er ca. 1 indlæg pr. uge, hvilket jeg gerne vil op på. Men nu skal vi flytte sidst på måneden (vi mangler VIRKELIG mere plads), og jeg har 2 små børn hjemme alene, frem til vi flytter, så tiden bliver noget mere begrænset.

Her ud over arbejder jeg på en side med Kristina fra Deedee.dk Det er tænkt som et alternativ til det blad DCKF laver. Jeg ved ikke om CFD har et blad, men så er det også et alternativ til det ;)
 
Så der kommer til at ligge artikler på siden, der er lidt lækkert sat op, og som nemt kan printes ud. Jeg har brugt en del tid på at tegne et logo, som Kristina og jeg har tweaket en del, til vi er nået frem til det endelige resultat


De artikler der allerede ligger her inde, kommer ind på Chinfo, og de mytehæfter jeg er ved at lave (som kommer til at hedde noget andet, hvad ved jeg bare ikke endnu) bliver også en Chinfo ting.  


Så har jeg endelig fået skiftet mine bure. Det har jeg virkelig også været alt for længe om denne gang. Jeg har et problem der lige er blevet 1 år gammelt, og som slet, slet ikke kan lade det dér bundmateriale være. Så han skal helst sove, og den store skal der også være styr på. Samtidig gider jeg ikke købe bundmateriale hjem til 2-3 mdr sådan som jeg plejer, da vi som sagt står for at skulle flytte om lidt, og jeg gider ikke rigtig kæmpe åbne poser bundmateriale, der skal slæbes rundt på. Så jeg var en tur i Maxizoo for at købe en mindre protion. Men Maxizoo glimrede ved sin totale mange på ordentligt bundmateriale. Der var halm, spåner og carefresh. Halm suger helt forfærdeligt. Spåner kan jeg ikke tåle (og der er vist også noget med at det kan være usundt for dyrene, det er jeg ved at undersøge), og carefresh gider jeg ikke bruge, fordi det er dyrt i forhold til mængde, og tanken om papir bundmateriale ikke tiltaler mig specielt meget - jeg ved ikke om de æder det hele.
Men så fandt jeg noget bomulds underlag. Da jeg kom hjem opdagede jeg desværre at det hed "bedding" (sådan går det når man har 2 børn med, og ikke læser ordentligt på poserne), som i noget man lægger oven på det egentlige bundmateriale, for at dyrene skal have det "blødt og varmt" eller som redemateriale. Så da jeg kom hjem, blandede jeg det op med mine sørgelige rester af hemp og hø-pellets, og nu ligger det så i mine bure, som bundmateriale, selvom det burde ligger oven på det "rigtige" bundmateriale. Nu må vi så se hvor længe det holder.

Vores dyr får heller ikke megen sand for tiden. Jeg har en pose med 25kg liggende, men der er til MEEEEGET lang tid i sådan en pose, og igen kan jeg ikke helt overskue at skulle tumle rundt med sådan en åben 25kg pose, når vi skal til at flytte. Så jeg skal ud og have købt en mindre portion, som jeg skal give alt for mange penge for ;)

Blue sidder sammen med Pandekage som vi desuden ser ud til at have fået afsat.
Den lille pige Fruit Lupe har det godt, og sidder med sin mor. Der er knald på hende, så det er jo super hyggeligt, men gør hende en anelse svær at håndtere når hun er ude. Jeg får ikke vejet hende så meget, igen på grund af børn... Men hun er i fin trivsel, så det gør ikke det store. Desværre får jeg ikke skrevet ugebreve på hende, da der har været så meget andet.
Når vi flytter ser jeg på om Blue ikke kan komme ind til Speedy og Fruit Lupe, og så skal vi se på at have sat Chili sammen med Madonna og Elvira. Fruit Lupe kommer ind sammen med Thea, hvis vi ikke får hende afsat når hun kan tages fra. Hvis hun bonder med Thea efter det, regner jeg ikke med at hun kommer til salg.

Nårh ja, og så har jeg lagt billet ind på nogle Akacie Rotter. Nick er ikke særlig glad for mig for tiden ^_^

Kommentarer