Smådårlig samvittighed og ny unge

Spøjse lyde fra buret, og sørme om der ikke sidder en ny lille hun unge der inde.
Jeg aner ikke om hun er kommet i går eller i nat. Hun er i hvert fald helt tør, stor og meget fin.
 g
Og jeg har slet ikke fået taget hendes søster fra endnu. Det er så skide pinligt og useriøst.
Heldigvis har vi fået afsat søsteren (som kommer til at hedde Chip), selvom hun faktisk er en rigtig sød og fin chinchilla.

Hvorfor er det så sådan noget rod her hjemme? Der plejer ikke at være nogen slinger i valsen når det kommer til dyrene, og jeg føler mig bare så dum ifht dyrene.

Først og fremmest er vores store knægt begyndt at kravle op i chinchilla maden. Ja, du læste rigtigt. Han tager låget af maden, og kravler op i tønden. Hamrende uhygiejnisk. Så nu står tønden med mad oppe på det store bur. Jeg kan ikke løfte den ned, så det er Nick der fodre for tiden, og så får jeg måske ikke kigget helt nok til dyrene, fordi mit faste fodrings ritual er ødelagt.

For præcis en måned siden i dag, fik vi vores 2. søn, og jeg er til dels ramt af ammehjerne. Ikke mindst fordi den store har fri fra dagpleje for tiden, grundet sommerferie, så der er 2 små børn hovedet er fyldt ret godt op med.

Hvorfor jeg så ikke helt ved hvornår den er kommet, eller har opdaget at Madonna var drægtig? Tjoh, jeg havde godt overvejet at Madonna måske var drægtig, nu hvor hun var mere i bunden og sov på siden. Men det kunne lige så godt skyldes varmen, og det faktum at det største lerrør og vandet befinder sig nederst i buret. I går hold vi så også 2 års fødselsdag, så der har hovedet i den grad slet ikke været på dyrene.

Men det værste er nu at søster ikke er taget fra endnu. Planen var jo også at hun skulle have gået med Thea, men det var Thea ikke enig med os i, og så har jeg ikke fået ordnet bur til søster. Dårlig undskyldning, I know.
Nu skriver jeg det bare her, da jeg mener at dem der måtte læse med, lige så godt kan få hele sandheden. Det er ikke bare lutter lagkage, og jeg er på ingen måde perfekt i mit chinchilla hold.
Desværre er det ofte sådan, at man ikke kan lufte de fejl man har, uden man bliver klandret for at være et dårligt menneske, der ikke vil ens dyr det bedste.

Her var et af mine skeletter så. Et af de rigtig dumme af slagsen :/

Nu håber jeg bare Jupiter har ladet Madonna være, så vi ikke får endnu en genparring. Det er for sent at tage ham fra nu alligevel, for hvis han vil til, så er han kommet til. Ellers skulle han have været fra i går morges, hvor der i hvert fald ikke var nogen unge.

Jeg ved desuden ikke hvad farve hun har.
Jeg er sikker på at hun er TOV. Hun er også sort. Men hun har lidt hvide hår på halen, hvilket kunne tyde på TOV White Ebony. Men hun kunne også ligne en Black Velvet (hun har ikke umiddelbart farve på maven, men er måske lidt grumset på maven) eller en TOV Ebony.

Kommentarer