Bambus/Hamp stof

Så kom det sidste stof hjem, og det er markant blødere end de andre stoffer. Samtidig er det det eneste af stofferne, jeg ved der er 100% økologisk. Men eftersom det øvrige stof ikke er mærket som værende økologisk, er det det formentlig ikke.
Brændenælde (brun) Ramie (råhvid) Bambus/Hamp (hvidstribet) Hør/Hamp (grå)

Lidt billeder til sammenligning. Farven er bedst på billedet ovenfor, men på enkeltbillederne håber jeg man får en lidt bedre fornemmelse af det enkelte stof.
Ramie:
Ramie stoffet har et rigtig fint spil med brune streger rundt om i stoffet.
Det er nærmest gennemsigtigt, fint vævet, men også noget stift i det.

Bambus/Hamp:
Stoffet har et fint stribet mønster i hvid/grå.
Stoffet er helt tæt, fint vævet og meget, meget blødt i forhold til de øvrige stoffer.

Hør:
Stroffet er ensartet gråt.
Tæt og minder fint end ramie og bambus/hamp, og mere blødt end ramie.

Brændenælde:
Stoffet er brun/grønt at se på. En rigtig fin naturlig farve.
Det groveste af stofferne, og noget stift i det, ca. som ramie.


Der går nok et stykke tid før jeg får tid til at se på køjer. Der er lige lidt forskellige ting jeg skal have ud af verdenen først, og det her køje mageri kommer bare til at sluge al min tid, hvis jeg begynder på det. Jeg skal også have lavet et mønster til tunellen og set på om der skal laves et køje mønster.

Kommentarer

  1. Så lækkert stof. Er det noget man kan købe nogle steder ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld det utroligt sene svar.
      Jeg har fundet det på etsy

      Slet

Send en kommentar