Hjemmelavede hængekøjer

Nu prøver jeg selv at lave hængekøjer.
Jeg har fået en ny symaskine, som jeg er rigtig glad for. Så nu vil jeg prøve selv at sy nogle hængekøjer.
Jeg har egentlig bare tænkt, at de da skulle være i polar fleece, for det er jo det de fleste laver køjer i, og evt. når folk laver sådan nogle tæpper til at komme i bunden.
Men polar fleece er et polyester materiale og derfor giver afgiver det mikroplast ved vask. Dyrene kan også finde på at gnave i det, og igen er det jo et plast materiale, så jeg tænkte at det måtte kunne gøres bedre.
Bomuld er et naturmateriale, men jeg er ikke sikker på hvor godt dyrene har af at indtage bomulds fibre, og de samme forbehold har jeg med uld. Så jeg startede med at se lidt på hør og hamp, primært hamp. Det er ellers rimelig nemt at fine hør, men ofte er det farvet, og jeg vil gerne have noget jeg er rimelig sikker på de kan indtage uden de store problemer, selvom alt stof nødvendigvis må være forarbejdet i en eller anden grad.

Jeg faldt over myrsale.dk som ud over hør og hamp også havde brændenælde, men helt ærligt mister jeg lysten til at købe steder, hvor jeg ikke skal oplyse i meter, men i centimeter, hvor meget jeg ønsker. Det er dog muligt at jeg vender tilbage til dem, og køber deres stof i brændenælde.

Der var en der sendte mig et link til nogle hør stoffer på Etsy, og det endte med at jeg surfede lidt rundt der inde, og fandt noget økologisk bambus/hamp stof fra Thailand, og det kunne jeg ikke lade være med at købe. Det blev under 150 kr inklusiv fragt, så selvom det bliver snuppet i tolden, så burde det ikke blive alt for dyrt. Det skulle ca være 1*1 meter der kommer hjem,

Men Myrsale har til gengæld noget tråd i hør, så det kan godt være jeg ender med også at bestille en meter brændenælde stof hos dem + deres tråd.

Kommentarer