Dårlig forum ånd

Jeg er efterhånden ved at være godt og grundigt træt af dyrefora, der mener at det er vigtigere at hive nye mennesker ind på deres respektive fora, end det er at komme med brugbar info om de dyr der søges hjælp omkring.

På disse typer fora kan man støde på regler, hvor det f.eks. er forbudt at linke til andre fora, fordi "man ikke får tjenesten igen", og det ses derfor som gratis reklame.
Sidder jeg et sted der har med et hav af dyr at gøre, og er der en der stiller et chinchilla spørgsmål jeg ikke kan svare på, så henviser jeg til chinchillaforum.dk
Dette er ikke for at hive brugere væk fra det første forum, men fordi jeg er af den holdning, at disse fora er lavet for at hjælpe folk, og ikke mindst deres dyr. Det nytter derfor ikke noget at blive smålig, og sidde og kæmpe om medlemmer.
Man kan så også sige, at hvis der ikke skal andet end et link op til et andet forum, før der er masseflugt, så burde forumejeren måske overveje om forummet simpelthen ikke bare er for dårligt, og der bør gøres noget for at få det optimeret.

Det jeg her vil snakke om, er et forum der hedder kaeledyr.dk
Jeg havde egentlig siddet der inde et stykke tid, og bl.a. skrevet et par små artikler om chinchillaer.
Jeg blev gjort til hjælpe moderator i chinchilla sektionen.
Et par gange var der dukket folk op, der havde stillet spørgsmål, som jeg tilfældigvis vidste at ingen på forummet kunne svarer på.
Frem for at komme med en længere smøre omkring ting jeg faktisk ikke aner en skid om, henviste jeg til andre sider.
Sidste gang jeg gjorde det, henviste jeg til hamsterland.dk der er Dansk Hamster Forenings hjemmeside.
Jeg fik så en opsang om at jeg ikke havde forummets bedste interesse for øje, og henviste for meget til andre steder og blev fjernet som mod.
Desuden blev mit indlæg fjernet.
Godt negativ over at jeg ikke måtte hjælpe, sagde jeg at jeg gerne ville have mine artikler fjernet, og så ville jeg ellers gerne selv slettes som bruger.
Hvis formålet ikke er at hjælpe folk og deres dyr, gider jeg simpelthen ikke sidde der!

Jeg blev slettet som bruger, men fik imidlertid besked på, at artiklerne var kaeledyr.dk's.
Jeg har aldrig læst noget der inde om, at copyrighten på artiklerne overgår til kæledyr.dk. Ej heller har jeg sat nogle krydser nogle steder, hvor jeg overgav mit materiale til kæledyr.dk

Egentlig er det lidt lige meget, og infoen er jo god nok.
Det er mere princippet i, at mine ting faktisk er blevet stjålet.
Jeg har godt nok selv indleveret det, men har over pm såvel som mail bedt materialet fjernet igen, dette er bare aldrig blevet gjort.

Så til jer der ude, der også mener at et forum der påstå at ville give hjælp og rådgivning om dyr, må have som forenemmeste opgave at hjælpe dyrene, og så må forummets medlemsantal komme i anden række - hold jer LANGT væk fra kaeledyr.dk
Gutten der har siden, stjæler ganske enkelt ting der ikke tilhører ham, hvis han kan slippe afsted med det, og er tilsyneladende kun interesseret i at fremvise billeder og hyggesnakke om dyr.
Dyrenes ve og vel kommer i anden række, hvis der ikke findes mennesker på forummet, der kan hjælpe.

Jeg er ihvertfald godt negativ på det site!

Kommentarer