Bisse 1997 - 21. august 2009

Jeg vågnede ved nogle underlige klik lyder, jeg ikke helt kunne gennemskue hvor kom fra.
Da det gik op for mig, at de kom fra Bisse og Mystiques bur, og jeg ikke kunne se Bisse, vidste jeg godt hvad der var galt.

Han lå i huset. Han plejer ellers ikke at bruge dem.
Det er lidt besværligt at få ud, men han bevægede sig overhovedet ikke, selvom jeg fik skubbet til ham.

Fik ham ud. Han blev ved med at sige de her forfærdelige klik-lyde, og havde svært ved at få vejret.
Han gik i kramper et par gange, og havde i det hele taget bare ondt.

Jeg fik min mor over, og vi bestilte tid til dyrlæge.
På vej til dyrlægen, døde han i mine hæder.

Det er rigtigt at de piver lige når de dyr...
Han pev, spændte ud som en bue og alle muskler sitrede. Jeg var slet ikke i tvivl om at han døde.

Det er egentlig underligt, det hjalp simpelthen så meget på det, da min mor sagde at hun var stolt over at jeg vidste hvad der var ved at ske.

Jeg kommer til at savne den lille fyr. Han har været der gennem halvdelen af mit liv, og jeg havde håbet at han ville holde et par år endnu.

Tror desuden det var en blodprop der tog livet af ham. Det har muligvis haft noget at gøre med hans manglende forben + at han manglede samtlige tær på det ene bagben, og han har fået overanstrengt det ben.

Der har været vrøvl med afføring de sidste par dage, og jeg har haft meget stærkt på fornemmelse, at det var ved at være tid. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det, men jeg har godt vidst at det har været oppe over.

Igår blev han masseret - og hvor han dog nød det - så var han ude og løbe, og fik alt for meget guf.
Han var helt flad da han kom ind i buret igen, og gik kold sammen med Mystique.

Jeg er ret sikker på at det gik hurtigt, men det var stadig hjerteskærende at det tog så relativt lang tid, hvor han bare havde så ondt.

Kommentarer