Chinchilla bøger

Tænkte at jeg ville lave en lille liste over mine chinchilla bøger.
På et tidspunkt kommer der også nogle anmeldelser af div. bøger.

After forty years... Alice Kline talks about chinchillas af Alice Kline
Animal Planet - Chinchillas af David Alterton
A step by step book about chinchillas af Horst Kühner
Basic genetics and history of chinchilla mutations af Alice Kline
Breeding and caring for chinchillas af Egon Mösslacher
Chinchilla-bogen af Niels Hansen & Ole Lunde Rasmussen
Chinchillaer hjemme af Maike Röder-Thiede
Chinchillas a complete introduction af Jack C. Harris
Diseases of chinchillas af Helmut Kraft
Getting to know your chinchilla af Gill Page
Håndbog i chinchilla-avl af H.B. Thomasen
Keeping unusual pets chinchillas af Tom Handford
Pet owners guide to the chinchillas af Kirkiewicz & Broomhead
Südamerikanische chinchillas, wie man sie hälte und züchtet af Edmund Bickel
The guide to owning a chinchilla af Anmarie Barrie
The joy of chinchillas af Lani Ritchey, Elizabeth C. Cogswell & Roxane Beeman
Your first chinchilla af Roger Whear

Så skulle listen også gerne være alfabetisk.
Jeg kunne altså godt bruge en blog, hvor jeg kunne inddele i kategorier >_<

Hvis man skulle være i tvivl, er der:
3 bøger på dansk
1 bog på tysk
13 bøger på engelsk

Med lidt hurtig hovedregning skulle det gerne være 17 bøger :)
+ det løse. Jeg har nemtlig også en bog liggende på pdf og papir form, men kan ikke lige huske hvad de hedder, samt nogle bøger hvor chinchillaen nævnes, sammen med en lang række andre dyr.

Mit største ønske lige pt. er et tysk hæfte der udkommer nogle gange, der vist hedder "Der nager" eller sådan noget. Mener kun de har om gnavere i hæfterne/bladene, men er muligt at det er pattedyr. Men ihvertfald har de et par numre, der kun omhandler chinchillaer, og dem kunne jeg rigtig godt tænke mig.
Tyskere har en tendens til at gøre tingene mere som os, hvor amerikanere og englændere til tider gør tingene meget anderledes. Amerikanere og englændere har en tendens til at være bange for alt nyt, og holde sig til gamle ideer, som bliver udfaset her ovre.

Kommentarer